SAFARI TIME - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van BolynnDaniqueAfrika - WaarBenJij.nu SAFARI TIME - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van BolynnDaniqueAfrika - WaarBenJij.nu

SAFARI TIME

30 Juli 2017 | Oeganda, Kampala

Vrijdag was het dan zo ver; onze eerste safari! Stipt 7.00u stonden wij klaar voor de chauffeur maar die kwam pas om 7.30u. Afrikanen hè… Het busje zat propvol en we gingen op weg naar de rhinos (voor de Nederlanders: neushoorns). Na wat uurtjes rijden waren wij eindelijk aangekomen. En wauw wat was dat mooi! We konden zo dichtbij komen! Wij zagen er vier onder een boom liggen. Dit was erg uitzonderlijk en zeker omdat wij ze zo goed konden zien. Wat een bijzondere en grote beesten. Hun hoofd is zo zwaar dat ze hem zelf amper op kunnen tillen! Hierna was er natuurlijk weer tijd voor ETEN! Die lunches hier zijn zo enorm dat je de hele dag niet meer hoeft te eten dus dat kwam goed uit want het was weer tijd om in het busje te stappen en naar het National Park Murchison Falls te gaan. Wat een reis!! Van uren slapen tot de liedjes van K3 zingen ( ja, dat krijg je met 9 meiden in 1 bus). We kwamen na heel wat gehobbel aan bij Red Chili. Hier werd even doodleuk verteld dat er meerdere Pumba’s rond lopen en dat die je been kunnen breken. Maar.. het grootste gevaar was de hippo. Als je deze tegen kwam moest je in zigzag wegrennen omdat ze te zwaar zijn om bochten te maken. Onze banda deelden wij met drie andere meiden. Super gezellig! Wij sliepen met z’n tweeën in een twijfelaar die wel erg klein uit viel. Danique heeft meerdere keren een stomp gekregen van Bolynn en Bolynn was steeds het laken kwijt omdat Danique alles had afgepakt. Na een paar uur slaap konden wij weer onderweg want om stipt 6.00u zaten wij alweer in het busje richting The big 5! Dit was echt zo gaaf! We weten niet hoe wij dit aan jullie moeten uitleggen maar door ons enthousiasme geloven jullie ons vast! Wij hebben olifanten, giraffen, pumba’s, antilopen, nijlpaarden, buffels, jakhalzen en een hyena gezien. De foto’s vinden jullie onder ons blog! En het uitzicht was echt prachtig, dit verveelde totaal niet. Hierna konden we weer lunchen bij Red Chili. Hier kregen we een behoorlijke dip omdat het natuurlijk al een lange dag was. Hierna konden we weer het busje in op weg naar de watervallen. Eerst een boottocht die natuurlijk weer heel lang duurde want het ging weer op zijn Afrikaans. Daar aangekomen moesten we een hele tocht naar boven maken om bij de watervallen te komen, maar dit was het zeker waard. Wat een woeste watervallen, heel indrukwekkend. We hadden een heel mooi uitzicht over de Nijl. Nadat wij weer beneden waren om vervolgens weer in het busje te stappen konden wij weer terug hobbelen naar de volgende accommodatie. Nadat Danique weer de hele weg had geslapen kwamen wij aan bij de volgende banda. Ze waren super schattig en sliepen met 10 personen in de banda. Helaas werd het een groot avontuur toen wij naar bed gingen en wilden slapen. In de klamboe zaten zulke grote gaten dat er een olifant door heen kon, er hingen coconnetjes aan de muur en er zaten duizendpoten in bed. Kortom, het was vreselijk. VRE-SE-LIJK. Nadat wij ’s morgens ook geen water meer hadden konden wij naar de chimp-tracking. Na 3 uur, jawel 3 HELE UREN, hadden wij dan eindelijk een chimpansee gezien! Danique kon in het regenwoud amper omhoog komen en wij plasten bijna in onze broek van het lachen. Hierna was het weer tijd voor een lunch en konden wij terug naar Kampala. Omdat de weg afgesloten was, moesten wij met het busje door een sloppenwijk. Iedereen was misselijk en één van de groepsgenoten heeft zelfs haar stappendoel behaald voor die dag nadat wij thuis waren. Wat een gehobbel. Toen wij Kampala in reden konden wij de viezigheid, de stof en alle smerige geuren weer ruiken en voelen. Bah wat is deze stad smerig. Nu zijn wij lekker gedoucht en kijken wij terug naar de foto’s. Wat een mooi weekend hebben wij gehad! Morgen moeten wij gewoon weer werken dus gaan wij maar op tijd naar bed. Geniet van de foto’s en tot snel!

Veel liefs!

• 31 Juli 2017 - 23:32

Jose:

Wat een schitterend verhaal! Indrukwekkend! 1 voordeel heeft t na die vreselijke nacht met die gedrochten met teveel poten, bij thuiskomst ben je nooit meer bang voor een spin!